betterlives4 betterlives4 .

betterlives4

مان-شروع-مدارس


زمان شروع مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز شنبه 1 مهر ماه می باشد. زمان برگزاری جشن شکوفه ها و جوانه ها نیز روز 29 شهریور ماه اعلام شده است.

 

در سال جاری تاریخ بازگشایی مدرسه از 1 مهر ماه 1402 می باشد و دانش آموزان می بایست با توجه به زمان آغاز مدارس اقدام به تهیه کتب و فرم مدرسه خود نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر دانش آموزان در این مقاله به بررسی زمان شروع مدارس در تمامی پایه ها پرداخته شده و جزئیاتی مانند برنامه آموزش و یادگیری در مدارس در دوره های مختلف بررسی شده است.


زمان شروع مدارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
در دو سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کشورها اقدام به تعطیلی مدارس نمودند. در کشور ما ایران نیز به منظور جلوگیری از گسترش کرونا تمامی مدارس در پایه های مختلف به صورت غیر حضوری برگزار شد. اما در سال گذشته با توجه به کاهش بیماری و کنترل آن به وسیله واکسیناسیون سراسری، تمامی کلاس های درس به صورت حضوری تشکیل شد.

 

در سال جاری نیز همانند سال گذشته زمان شروع مدارس مهر ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز اول مهر ماه می باشد و دانش آموزان می بایست در تاریخ بازگشایی مدرسه که 1 مهر ماه 1402 می باشد. البته لازم به ذکر است که مدارس ابتدایی روز 29 شهریور ماه اقدام به برگزاری جشنی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان کلاس اول ابتدایی با معلمان و محیط مدرسه می نمایند.

 


زمان شروع مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز شنبه 1 مهر ماه می باشد. زمان برگزاری جشن شکوفه ها و جوانه ها نیز روز 29 شهریور ماه اعلام شده است.

 

دانش آموزان می بایست در زمان ثبت نام به سایت ثبت نام مدارس مراجعه نموده و کلیه اقدامات لازم جهت نام نویسی در مقطع تحصیلی موردنظر خود اقدام نمایند. زیرا در صورت آغاز سال تحصیلی با توجه به تکمیل ظرفیت بسیاری از مدارس، ثبت نام در مدارس نزدیک به محل زندگی مشکل خواهد شد و دانش آموزان گاها مجبور به ثبت نام در مدارس دور از محل زندگی خواهند شد.

 

دانش آموزان برای اجرای برنامه ریزی درسی جهت مطالعه دروس امتحانی می بایست از زمان برگراری امتحانات مدارس خود مطلع شوند و سپس بعد از برگزاری امتحانات مدارس و قبولی در آن ها جهت ثبت نام برای سال تحصیلی بعد اقدام نمایند. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا مقاله زیر را مطالعه نمایند تا از تاریخ برگزاری امتحانات خود با خبر شده و با آمادگی کامل در جلسه امتحان شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس

 


برنامه آموزش و یادگیری در مدارس دوره پیش دبستانی و ابتدایی 1402 - 1403
در سال جاری با توجه به اعلام آموزش و پرورش، ثبت نام مدارس از طریق سایت مای مدیو انجام پذیرفت و دانش آموزانی که خواهان ثبت نام در مدارسی مانند دولتی، نمونه دولتی، تیزهوشان و شاهد بودند، توانستند در موعد مقرر ثبت نام اقدام به انجام ثبت نام خود شوند. البته لازم به ذکر است که دانش آموزان برای ثبت نام نهایی می بایست به صورت حضوری به مدرسه مراجعه می نمودند.

 

والدین نوآموزان اول ابتدایی در صورتی که فرزنداشان به سن ورود به مقطع اول ابتدایی رسیده اند، می بایست پس از نوبت گیری و انجام مرحله سنجش سلامت فرزند خود اقدامات لازم جهت ثبت نام دانش آموز را در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir انجام دهند و سپس به صورت حضوری جهت انجام سایر مراحل نام نویسی به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند.

 

طبق اعلام آموزش و پرورش در سال جاری "جشن شکوفه های اول دبستانی" روز ۲۹ شهریور ماه و "جشن غنچه های پیش دبستانی" نیز در روز ۱۵ مهر ماه برگزار خواهد شد. آغاز سال تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز از روز شنبه 1 مهر ماه می باشد.

 


زمان شروع برنامه آموزش و یادگیری در مدارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز 1 مهر ماه می باشد. جشن شکوفه های اول دبستانی روز 29 شهریور ماه و جشن غنچه های پیش دبستانی نیز روز 15 مهر ماه برگزار می شود.

 

والدین برای ثبت نام فرزندان خود می بایست مدارک لازم پرونده دانش اموزان برای ثبت نام را به صورت حضوری و یا غیر حضوری به مسئولین مدرسه ارائه نمایند؛ برای اطلاع از مدارک لازم در ثبت نام مدارس می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم در ثبت نام مدارس

 

 

برنامه آموزش و یادگیری در مدارس دوره اول و دوم متوسطه ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
در سال گذشته با توجه به تعطیلی مدارس به دلایل مختلف مانند آلودگی هوا، سرما و ... برخی از دانش آموزان دچار افت تحصیلی شدند. از این رو آموزش و پرورش اعلام نمود که مدارس و هنرستان ها میتوانند از ظرفیت روزهای پنجشنبه و یا تعطیل نیز برای انجام برنامه آموزش و یادگیری در مدارس دوره اول و دوم متوسطه نیز استفاده نمایند که البته این کلاس ها به طور اجباری نبودند.

 

در سال جاری نیز همانند سال قبل دانش آموزان در زمان شروع مدارس مهر ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ که از اول مهر ماه 1402 می باشد به صورت حضوری، حضور و غیاب خواهند شد و برنامه آموزش و یادگیری در مدارس دوره اول و دوم متوسطه ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از ابتدای مهر ماه آغاز می شود و با توجه به حضور غیاب الکترونیکی دانش آموزان، حضور در مدارس اجباری می باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است که برخی از مدارس به خصوص در پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در تابستان اقدام به برگزاری و آغاز کلاس ها می نمایند که دانش آموزان علاقه مند به شرکت در کلاس های کنکوری می توانند برای اطلاع از تاریخ بازگشایی مدرسه خود، به سایت و یا به صورت حضوری به مدرسه مراجعه نمایند.

 


مدارس دوره اول و دوم متوسطه 1402 - 1403 از اول مهرماه به صورت حضوری برگزار می شود.

 

همچنین، دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم می بایست در صورتی که شرایط ثبت نام در مدارس را داشته باشند به صورت حضوری و یا غیر حضوری نسبت به نام نویسی خود در مدرسه موردعلاقه خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس

 

شرایط بازگشایی مدارس بعد از عید 1402 - 1403
یکی از تعطیلات نسبتا طولانی مدت که به عنوان تعطیلات رسمی در بسیاری از کشورها وجود دارد، تعطیلات سال نو می باشد. در ایران نیز از دیرباز تاکنون همزمان با آغاز سال شمسی، تعطیلات عید نوروز آغاز شده و تا 13 روز ادامه دارد. زمان تعطیلی مدارس برای عید نیز از روز 1 فروردین تا 13 فروردین ماه می باشد و دانش آموزان می توانند از این فرصت برای مرور دروس، استراحت و تفریح استفاده نمایند.

 

بازگشایی مدارس در تمام پایه های تحصیلی با توجه به شرایط بازگشایی مدارس بعد از عید ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز 14 فروردین ماه و به صورت حضوری می باشد. در سال های قبل برخی از دانش آموزان به دلیل دوری از دروس و عدم مرور مطالب، پس از اتمام تعطیلات عید، در یادگیری بسیاری از دروس مشکل داشتند. به همین منظور پیشنهاد می شود که دانش آموزان با توجه به پایه و مقطع تحصیلی خود، برنامه ریزی دقیقی برای مرور و مطالعه دروس خود داشته باشند.

 

ثبت نام مدارس بعد از پایان امتحانات نوبت دوم صورت می گیرد، لذا، دانش آموزان پس از برگزاری امتحانات می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام خود در زمان ثبت نام مدارس از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی مدارس اقدام نمایند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوصنحوه ثبت نام می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ادامه بخوانید: سامانه ثبت نام اینترنتی مدارس


توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار شروع و زمان بندی مدارس 1402 - 1403، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با بازگشایی مدارس دارید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1- ✔️ زمان شروع مدارس پس از تعطیلات در چه تاریخی است ؟
✔️ این زمان برای پایه های تحصیلی، مختلف است که در این مقاله زمان دقیق هر کدام از پایه ها ارائه شده است.

 

2- ✔️ آغاز آموزش حضوری مدارس در چه تاریخی خواهد بود ؟
✔️ طبق اطلاعیه منتشر شده از اول مهر سال تحصیلی 1402 - 1403 کلاس های مدارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

3- ✔️ امتحانات مدارس از چه زمانی آغاز می شود ؟
✔️ اطلاعات مربوط به زمان برگزاری امتحانات مدارس در این مقاله ارائه شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۱:۰۰ توسط:betterlives4 موضوع: نظرات (0)